Dansk elektronikkæde satser på ny slags tilbudsavis
Den danske butikskoncern A/S El-Salg, der er Danmarks største frivillige detailkæde inden for forbrugerelektronik, gør nu op med den traditionelle tilbudsavis i et forsøg på at skabe større engagement blandt kunderne.
Med hjælp fra tech-virksomheden Tjek, der også står bag eTilbudsavis, har El-Salg lanceret en ny, digital tilbudsavis, der kombinerer statisk og dynamisk indhold i et responsivt format.
Tilbudsavisen er født digitalt, og derfor kan de klassiske tilbudsvisninger kombineres med for eksempel animationer og video. Og opsætningen af avisen kan justeres automatisk efter blandt andet data om vejrudsigten, ugedagen og brugernes interaktion.
- I en trykt tilbudsavis er det reelt gamle tilbud, da den både skal opsættes, trykkes og omdeles, hvilket oftest betyder, den skal være klar en måned før kampagnestart. Med den digitale avis kan vi rette priser og produkter helt op til kampagnestart, og vi har fået større muligheder for at splitte vores aviser op og for eksempel lave en avis kun med gaming eller hvidevarer, siger Mikael Jensen, marketingchef i A/S El-Salg, Mikael Jensen, i en pressemeddelelse.
Klassisk PDF-format er dødt
Ifølge ham har den nye tilbudsavis allerede skabt større engagement og konvertering hos kunderne.
- Som jeg ser det, er den klassiske bladre-PDF død. Den ikke er responsiv, og vores kunder handler fra forskellige devices. Video giver bare noget mere liv til formatet, og vi kan underbygge vores tilbud med tips og fif, siger Mikael Jensen.
El-Salg er landets største frivillige detailkæde inden for forbrugerelektronik med i alt 160 butikker. Der er primært tale om mindre butikker i danske provinsbyer.
Tidligere stod koncernen bag både butikskæderne El-Salg og Euronics. De er i dag slået sammen. A/S El-Salg driver også belysningskæden Lyspunkt med 16 butikker rundt om i landet.
A/S El-Salg er en medlemsejet kæde. Man skal således være aktionær i selskabet for at kunne blive butiksejer. Tomas Holm Hedehus er adm. direktør.